maanantai 3. maaliskuuta 2014

#1 Mä, eli minä, eli meitsi

Noniin, nyt ollaan asian ytimessä! Eli siis mä alotin tekeen tämmöstä pikku sivukeikkaa tässä. Mun mamma eli Moona pisti siellä feisbuukissa yhteen ryhmään semmosen videon, missä mä tein yhen mun tempuista ja sit se sai idean, että me tehdään tämmönen blogi, jossa se voi näyttää muille, miten mä olen oppinut mun temput ja sit vähän joskus jotain pölinää mun arjesta. Joskus se ehkä voi tulla puhumaan tänne jostain asioista meihin koiriin liittyen, jos sitä oikeen mietityttää.



Mä sanoin, että on ihan ok kertoa muillekkin meidän temppujen salaisuudet. Mähän osaan aika paljon kaikkee, kun mun rodun ominaisuuksiin kuuluu olla energinen niin mä sitten olen, ja sen takia ihmiset on opettanut mulle kaikkia pikku trickejä, että mä vähän väsyisin ku joudun ajattelemaan niin hirveen kovasti, jos opetellaan jotain uutta tai tehdään vaikeempia juttuja.



Moona ja sen sisko Maiju on opettanut mulle kaikki temput. Okei, on muutama muukin opettanut jotain aika helppoja, mutta noiden kanssa mä työskentelen eniten. Tytöt katto juutuubista jotain videoita kaikista koirien tempuista, mut ne kaikki on melkeen enkunkieleksi. No sit me aateltiin, että joillekki voi olla helpompaa, että me suomennetaan ne temppujen ohjeet ja neuvotaan sitten samalla et miten ne mulle on opetettu. Ainahan niitä ohjeita voi vähän muokata jos joku ei onnistu ihan silleen niiku mun kanssa.



Jos Moona höpöttää joskus meidän arkielämästä, niin sit kannattaa tsekata myös noi välilehdet tos yläpuolella. Sieltä voi lukea vähän lisää tietoa niinku vaikka mun jengistä tai musta tai Moonasta.

Ei mulla taida olla nyt tähän muuta. Mä koitan tulla mamman kans tälläviikolla uudelleen kirjoittamaan jotain ohjetta. Täällä on nyt hiihtoloma ja saan nauttia koko ajan mun ihmisten seurasta. Mä painun pehkuihin nyt, yötelipyöteli haukut ja ihmiset!

1 kommentti:

  1. Kivasti kirjotettua tekstiä! Me jo odotellaan temppujen ilmestymisiä, koska kaksijalkasella on ideat loppu ja youtuben neuvonnat on jotenkin vinksalleen, eikä sovi oikein meille, vaikka yritetäänkin soveltaa.
    Terkuin Nowa, Loki ja edell. mainittujen ostoskärry Tanja

    VastaaPoista